Friday, June 19, 2009

School Break Part III


As promised, Ummi bawa anak-anak dan Maksu Silah ke Pusat Sains Negara, di Bukit Kiara. Sebelum pegi, Abi dah warning, "sesuai ke bawa Ulwan? Enjoy ke dia?" Hmm...takpe lah, I'll take the risk. Kebetulan adik umi, Ateh & babynya dan 2 orang sepupu Ummi ada jugak dengan Maksu, so angkut la skali.

So we spent RM18.00 for 3 adults (cousin baru Form 1, tapi dah ada IC, so kena kira adult la), 3 school age kids, and 3 toddlers+baby (free).

Ulya & Ulwan happily playing in the pool of balls

Menarik gak macam2 kategori: fizik, astronomi, biologi, robotic dan macam2 lagi. Tapi sah sah la bila bawa Ulwan takde la jadi lawatan sambil belajar sangat, sebab dia excited lari dari satu pameran ke pameran yang lain. Alhamdulillah Pusat Sains ni sediakan ruang khas untuk kanak2 2 hingga 6 tahun yang sesuai dengan Ulwan. Ada juga ruang permainan berpendidikan untuk kanak-kanak kategori umur lebih besar.

Disebabkan besar dan banyak ruang pameran, nak terbengkok gak bawa kanak2 ni (terutama bila ada Ulwan yang bila dah sampai tahap malas nak berjalan! Hampir 2 jam dalam Pusat Sains tu kami meronda, akhirnya semua orang dah penat dan lapar. Orait! Jom cari makan pulak!

No comments: