Monday, January 18, 2010

Anak-anak penghibur jiwa yang lara

You are my sunshine.
You are apple of my eyes.
You are my sweetie pie.

Itu omputeh kata.

Anak-anak permata hati.
Pengubat jiwa yang lara.
Penawar duka.

Itu orang Melayu kata.

Yep! semua orang yang bergelar ibu dan bapa pasti mengiyakan perasaan ini. Dan saat Ummi Abi dalam kerunsingan, kegusaran, melihat anak-anak yang gembira pasti menjadi penawar hati.

Apa lagi bila...
Umar dah mula hafal An-Naba'
Ulya dah rajin solat pakai telekung Maksu Silah yang Opah bagi
Ulwan dah pergi playschool dan balik rajin buat 'homework'

Tambah bahagia bila...
Umar minta Ummi kejutkan Solat Subuh
Ulya baik hati nasihatkan Ulwan supaya minta maaf dengan Ummi
Ulwan cakap,"Uwan sayang Ummi." "Uwan sayang Abi."

Ya Allah, jauhkan anak-anak kami dari fitnah dunia! Jadikanlah mereka pemimpin bagi orang-orang bertaqwa. Amin.


7 comments:

Ammi Sara said...

Seronoknye...!!!

Cute sgt tengok gelagat anak2 Anfaal ni,moga jd good boys & good girl kay!

Take care dears..

ummu umar said...

ammi, my prayers for your boys too!

Khazinatul_Asrar said...

comelllnyaaa.. hehe.

haritu time ana g umah akak time akak g haji, ulwan cakap kat ana, " kite penah jumpa kan?"hehe..dia igt rupanya!sgt sweet.hehe.

dah besar dah dorg sume~ :)

semoga semuanya jd anak soleh solehah ^_^

Hana UIA K said...

Eh, ulwan dah tak marah ke orang ambik gambar dia? pastu, dia pulak tu yg paling depan sekali!

=) esok final exam tp masih boleh baca blog lg =)

Doakan.. ilalliqa' Kak anfaal...

hikmah kembara said...

salam ziarah..... :)

hafazfurqan said...

salam, u inspired me so much k.anfal:)

keep writing. ample good effects to me.moga barakah every second. :)

hafazfurqan said...

salam, keep writing. u inspired me so much k.anfal. moga barakah tiap detik sisi kehidupan. selamat mengumpul pahala sabar dan penuh kasih sayang :)