Thursday, October 1, 2009

Satu Pagi di Hari Raya

Tahun ni alhamdulillah Allah izinkan Ummi berpuasa di akhir Ramadhan, dapat la full throttle beribadah memburu Lailatul Qadr. Tambah lagi Ummi dapat jemputan Sis Aliah, student CUCMS untuk sampaikan tazkirah tentang LQ, so Allah makbulkan doa Ummi untuk berkongsi kebaikan dengan orang lain. Ummi dapat membaca beberapa buku rujukan yang membincangkan tentang LQ. Subhanallah...amatlah rugi bagi mereka yang tidak berusaha merebutnya (bukan tunggu tanda2 dari alam sahaja tau,tapi mesti beribadah tanpa menunggu petanda2 tersebut.)

Dan tiba Satu pagi di Hari Raya...di mana kali ni giliran kami beraya dengan keluarga Abi di rumah baru. Full house sebab adik Abi, Auntie Nisa pun turn raya dgn famili Abi. Mcm biasa menu special dari PoPo: rendang daging pedas giler (untuk Ummi tak tahan sangat dengan pedas oghang Nogoghi), nasi impit, kuah kacang dan kuah lodeh (nyum2..love the fried tofu kering in the kuah so much!). Kemudian kami bersolat sunat eid di masjid berhampiran. Doa imam syahdu betul sampai Ummi tak tertahan2 mengalir air mata. Bayangkan kalau kita keluar dari madrasah Ramadhan tanpa dosa kita diampuni..isk..isk..Terimalah ya Allah doa kami..Amin.

Balik dari masjid, we surprised the kids dengan hadiah berpuasa penuh. Umar dapat buku a.k.a komik la sebenarnya. Ulya dapat activity book (ktorg tak jumpa barbie doll yang menutup aurat, sume sexy meksi..Fulla pulak pun tak jumpa).


Sesi bagi hadiah Ulya dapat puasa penuh (28 hari, ok la)

Selesai sesi bersalam-salaman dan bermaaf-maafan (so Melayu sound) sempat la keluarga maroon ni bergambar di rumah baru PoPo yang cantik tu. Kira boleh ganti studio lah. Nak amek gambar kat studio tunggu bila anak dah bertambah jadi 4..hihi..baru la ada perbezaan antara foto dulu dengan yang terkini.

Minta maaf Tok Bun

The maroon family :)

Destinasi utama kami adalah ke rumah Nenek Abi dengan menu yang tak terhingga lazatnya: pulut kuning, kari ayam dan acar beremph. Masa mula kawen dengan Abi dulu rasa pelik dengan menu raya keluarga Abi...lama-lama ternnti2 plak.

Bagi pihak keluarga kami, Ummi mengucapkan Taqabbalallahu Minna wa Minkum minal A'idin wal Faizin buat semua kenalan jauh dan dekat. Moga Ramadhan mendidik kita menjadi mukmin dengan fitrah baru.

No comments: